יום שני, 30 ביולי 2012

אנדראה רוסי ומהפכת האנרגיה שלו- חלק א'

ראשית אציג לכם את אנדראה רוסי. זהו הממציא שתקוות רבות נתלות בו.

אנדראה רוסי











אנדראה רוסי נולד ב-3 ביוני, 1950 במילאן אשר באיטליה. הוא מחזיק בתואר בפילוסופיה משנת 1975 באוניברסיטה של מילאן. התיזה של אנדראה רוסי עוסקת בין היתר בתורת היחסות של אלברט איינשטיין.
משנות העשרים של חייו מקים אנדראה רוסי חברות העוסקות בהפקת אנרגיה ממקורות שונים, בניהם חברת Petroldragon שעסקה בהפקת נפט ממקורות מבוזבזים. בשנות ה-90 מואשם רוסי בהונאת מס ובזיהום סביבה, שיצרה חברה זו. רוסי נכנס לכלא למספר חודשים,  אך מזוכה יותר מ-10 שנים לאחר מכן.
ההתעניינות של רוסי בהיתוך קר, החלה רק בשנת 1989, אז היה הניסוי המפורסם של פונס ופליישמן. היו אלה שני מדענים שהכריזו על הצלחה בהפקת אנרגיה מתהליך הקרוי היתוך קר. זהו תהליך שאיתו אפשר להפיק אנרגיה נקייה וזולה. לניסוי הייתה התעניינות ציבורית רבה, והוא דווח בהרחבה בכלי התקשורת השונים, אך הוא נכשל מסיבות שונות.
רוסי ניסה לחזור על הניסוי הנ"ל, אך ללא הצלחה. במקביל למיזמים השונים שלו, עבד רוסי על מתקן היתוך קר, הקרוי  E-CAT , כלומר energy catalyzer fusor.
לאחר אלפי ניסויים שונים, תהליכי ניסוי וטעייה ואלפי קונפיגורציות שונות שנוסו, הגיעה רוסי בשנת 2007 לנקודה קריטית במחקרו. סוף סוף התקבלה נוסחה יציבה, ברת שחזור של ה-E-CAT.
בנקודה זו, ידע רוסי, אין דרך חזרה.
אנדראה רוסי ידע שעלה על משהו עוצמתי ומהפכני שיכול לשנות את העולם לתמיד. לא היה פה מקום לטעויות.
רוסי, איפוא, יצר קשר עם פרופסור סרג'יו פוקרדי מאוניברסיטת בולוניה, אחד מן הפיזיקאים המוערכים ביותר, המתמחה בתהליכים המשלבים ניקל ומימן (הקשורים להיתוך קר).

פרופסור סרג'יו פוקרדי















רוסי קרא לפוקרדי ואמר לו: אני אתן לך פרס (הסכום לא ידוע), אם תוכיח שמה שעשיתי הוא שגוי. כלומר- שלא הייתה אנרגיה עודפת בניסוי.
פוקרדי הסכים להצעה ובמשך כמה ימים עבד על האתגר במתחם מאובטח ובסביבה מתאימה. לאחר כמה ימים חזר פוקרדי אל רוסי ובפנים מאוכזבות אך עם חיוך אמר לו שלא הצליח למצוא שגיאות בניסוי, ושהוא מאמין שה-E-CAT באמת עובד.
מנקודה זו ואילך עבד פרופסור פוקרדי עם רוסי, במטרה לפתח את ההתקן E-CAT המבוסס על התהליך שהמציא רוסי, וכן במטרה לחסם את הקרינה הנגרמת מהתהליך. וכמובן, יותר מכל, להגיע למוצר מסחרי.

אילוסטרציה של ה-E-CAT








 




אתם מוזמנים לשאול שאלות בנושא ואנסה לענות עליהם כמיטב יכולתי.
בפוסט הבא בנושא זה נבחן את ה-E-CAT - המתקן המבוסס על התהליך המהפכני אותו המציא אנדראה רוסי.
קישור לחלק ב' של סדרת המאמרים:
http://science4anybody.blogspot.co.il/2012/07/e-cat-2006.html

מדור פירסומי




3 תגובות:

  1. תודה על הכתבה!
    באתר החדשות האלטרנטיבי יש עוד שתי כתבות על אנדריאה רוסי והאי-קאט שהמציא.

    כתבה ראשונה על אנדריאה רוסי והאי-קאט:
    bit.ly/mRdISQ

    כתבה שניה על ניסוי שנערך עם ההמצאה:
    bit.ly/vxUqrC

    השבמחק
  2. התכוונתי לכתוב באתר החדשות האלטרנטיבי "פרויקט אמת אחרת"...

    השבמחק